DUTCH DENTAL TECHNIQUE  PRAKTIJK

                                                                                                 

Experties & Services

Behandelingswijze

 

In onze praktijk bieden wij het volgende tandheelkundige disciplines:

 

  • Mondhygieniste behandelingen (Proffesionele gebitsreiniging,...)

  • Algemene Tandheelkunde (controle-pijnbehandeling-extractie-kroon en brugwerk,..)

  • Tandprothetische behandelingen (kunstgebit-klickgebit-Nightquard- mondbeschermer,..)

  • Implantologie

  • Cosmetische Tandheelkundige(facing: veneer/Composite, bleken: Whitening en/of Bleaching, …).

  • Zie voor verder informatie hierover op : Allesovergebit.nl

  • Mocht een patient niet in staat zijn om naar ons praktijk te komen, dit is geen probleem, dan komen wij graag langs ( voor controle en prothese behandeling). ons service regio's zijn van Hoofddorp tot Rotterdam.

 

 

Bij de behandelingskeuze wordt een balance gezocht tussen de volgende belangen:

 

Kwalitiet (wat wordt hiermee bereikt?)
Veiligheid (het beste voor de patient?)
Bescherming (wat wordt voorkomen?)
Werkbaarheid (wat is haalbaar?)
De wens van de patient.
De verplichting opgelegd door overheid en samenleving.
De verantwoordelijkheid.
Respect voor autonomie van de patient (geheimshouding- juiste advies).
Realistisch benadering: Dit moet leiden tot een weloverwogen keuze hoe medische risico verlaagd wordt.

Voor iedere behandeling wordt zorgplan eerst met de patient besproken en na akkoord zullen wij doorgaan met een passende tandheelkundige zorg voor de patient.


Deze zorg is een maatwerk en voor iedere patient dus unique!

Wij zullen ter alle tijden na het goedkeuring en bespreking van de behandelplan door de patient, een opmaat gemaakte zorg opstarten.

Om kwalitatief zorg te kunnen blijven leveren gebruiken wij uitsluitend A-merk producten die geproduceerd zijn in Nederland of in Duitschland.

 

Samenwerking met verzekeraars: Wij werken uiterraad met alle verzekeringen in Nederland. Hier wordt dan machtingen intern geregeld waardoor patient zo min mogelijk worden belast. Mocht u geen tandarts aanvullende verzekering hebben dan ontvang uw binnen twee weken van de behandeling een factuur van ons.

 

Behandeling tarieven zijn allemaal markt conform en weloverwogen t.o.v. kwalitatief zorg dat wij bieden.  Dit wordt ter aller tijden gedruende intake gesprek met patienten besproken en schrijftelijke goedgekeurd. Verdere aanpassingen in Tandheelkundige zorg kunt u terug vinden in het jaarlijkse tarievenlijst van overheid (NZA). Kijk op de website mondzorgkosten.nl voor meer toelichtingen.

 

 

Opmerkingen & geschillen

 

Helaas kan geen zorgverleners 100% klinische garantie geven en daardoor ontstaat soms oneensheid over wijze van de behandeling of ons service. Wat wij kunnen garanderen is dat iedere opmerking met hoge perioriteit in behandeling nemen. Mocht U te vergeefs toch een klacht  hebben verzoeken wij u eerst onze klachtenprocedure te volgen:
1) klacht/opmerking meedelen aan de balie.
2) In gesprek treden met de betrokken behandelaar.
3) Schriftelijk contact opnemen met klachtenfunctionaris: klachten@ddtl.nl. (behandeltermijn binnen 4 weken). 
4) Mocht u toch niet uitkomen dan geschillencommissie van onze branche vereniging raadplegen voor verder advies.